К основному контенту
Коли можна вступати в права спадкування.

Одним з найбільш частих питань при спадкуванні, є питання «коли можна
вступати в права спадкування».
Важливим воно є так як, це єдине питання під час спадкування яке має тимчасові обмеження. Цивільний кодекс України передбачає можливість вступу (подачі заяви про прийняття спадщини) з моменту «відкриття спадщини ». Спадщини відкривається в наслідок смерті особи (спадкодавця) абооголошення її померлою.
Законодавство України передбачає термін у шість місяців для подачі заяви про прийняття спадщини
Пропуск цього строку часто призводить до втрати права на спадкування, так як для
визначення додаткового строку необхідно звертатись у судові інстанції, при цьому обов'язково будуть потрібні докази наявності поважної причини пропуску даного терміну.
Верховний Суд України не вважає перебування спадкоємців не на території України
(за кордоном) поважною причиною для пропуску цього терміну. Також необхідно
відзначити, що «неприйняття спадщини» одним спадкоємцем, а саме так трактує
законодавство України пропуск шестимісячного терміну для подачі заяви, дає
право на спадкування чи збільшення частки в спадщині інших спадкоємців (які подали заяви вчасно).
Що необхідно для подачі заяви про прийняття спадщини:
1. За місцем відкриття спадщини, звернутися до нотаріуса з заявою про прийняття спадщини. З собою необхідно мати паспорт та картку платника податку!
Бажано, так як це полегшить роботу нотаріуса, але не обов'язково (бувають випадки, коли на момент подачі заяви даних документів просто немає у спадкоємця), з собою мати:
- свідоцтво про смерть спадкодавця або іншого встановленого законом
документа, що підтверджує смерть спадкодавця або визнання його померлим;
- заповіт (у разі спадкування за заповітом) якщо заповіт складено на території України, його можливо знайти у реєстрі;
- документи, що підтверджують родинні зв'язки з померлим (в разі зміни прізвища -
офіційний документ, що підтверджує зміну прізвища);
- документи на спадковане майно.
Перераховані вище документи потрібні для того, щоб нотаріус проаналізував їх і більш точно зміг скласти список документів, які необхідні будуть в подальшому для оформлення спадщини.
2. Якщо у спадкоємця немає можливості приїхати в Україну (інше місто) для подачі заяви проприйняття спадщини, то він може це зробити, звернувшись до представника в Україні,
що спеціалізуються в галузі  спадкового права, для цього необхідно буде:
- написати заяву про прийняття спадщини у нотаріуса в країні (місті) перебування або
звернутися в Консульство України;
- оформити довіреність на представлення інтересів спадкоємця представником;
- в разі, якщо спадкодавець помер на території іноземної держави, необхідно буде надати документ, що підтверджує смерть спадкодавця виданий на території цієї держави.
 Вище зазаначені документи необхідно легалізувати (проставити апостиль) і відправити представнику на територію України. Після чого, представник подає вашу заяву нотаріусу, який відкриє спадкову справу. Представник і надалі (за потребою) може представляти ваші інтереси при оформленні спадщини.
Зразки заяви про прийняття спадщини, а також довіреності, можна отримати у
представника.

Якщо у вас виникають проблеми з подачею заяви про прийняття спадщини, чи виникають інші питання щодо оформлення спадщини, вам допоможе юрист, фахівець по  спадковим справам.